• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5381 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۹ آذر

از سر‌گيري دوباره ليگ با نبرد سرخابي‌ها

مهاجم سابق سرخ‌ها: دربي بدون تماشاچي بي‌معني است!

گروه ورزش

با بسته شدن پرونده تيم ملي ايران در جام جهاني و البته سوت پايان اين تورنمنت با قهرماني آرژانتين، حالا ليگ‌هاي مختلف دوباره روي ريل آغاز مي‌افتند تا به مسير خود ادامه دهند. ليگ برتر فوتبال ايران هم از روز گذشته با برگزاري چند بازي آغاز شد. در ادامه اين رقابت‌ها امروز تيم‌هاي فوتبال استقلال و پرسپوليس، بايد در دربي پايتخت به مصاف هم بروند و يك شروع حساس را براي از سرگيري ليگ داشته باشند. دو تيمي كه به لطف حذف ايران از مرحله گروهي جام جهاني، بازيكنان ملي‌پوش را خيلي زود در كنار خود ديدند و حالا مي‌توانند با تركيب كامل خود بدون دغدغه، به دربي بروند و براي پيشي گرفتن از رقيب بجنگند. اين دربي البته از نظر شرايط جدول، وضعيت حساسي دارد و فاصله دو امتيازي پرسپوليس صدرنشين و استقلال در رده دوم، مي‌تواند باعث حساسيت و اهميت بيشتر اين بازي شود.

پرسپوليس؛ تداوم صدرنشيني 
و خيز به سوي قهرماني
شايد براي صحبت كردن از قهرماني زود باشد اما مطمئنا برد در دربي، مي‌تواند روحيه بالايي به شاگردان گل‌محمدي تزريق كند و آنها را در مسير قهرماني به پيش ببرد. پرسپوليس در اين فصل عملكردي بهتر از فصل قبل داشته و تا اينجاي كار با 24 امتياز در صدر جدول قرار گرفته؛ قرمزها در اين فصل نشان داده‌اند اسب‌شان را براي قهرماني دوباره زين كرده‌اند و به دنبال آن هستند تا پس از يك فصل دوري از جام و باختن قافيه به رقيب سنتي، دوباره تاج و تخت خود را پس بگيرند. هرچند آنها با مشكل خارج شدن ناگهاني لوكاديا بهترين گلزن‌شان از كشور مواجه شدند و بايد ديد چه تدبيري را براي حل مشكل در نظر خواهند گرفت.

استقلال؛ در راه دبل قهرماني
استقلال كه فصل گذشته يك فصل رويايي را پشت سر گذاشت و بدون باخت قهرمان شد، مطمئنا نمي‌خواهد اين فصل دوباره تيمي ديگر را روي سكوي اول ليگ ببيند. با اين حال آنها براي موفقيت دوباره، بايد بتواند از همين حالا صدر جدول را از پرسپوليس پس بگيرد؛ آبي‌ها اگرچه در اين فصل عملكردي سينوسي داشته‌اند اما با 22 امتياز در رده دو جدول، تنها دو امتياز با پرسپوليس فاصله دارند. مطمئنا برد در دربي مي‌تواند گام بزرگي براي جبران اين فاصله و البته موفقيت دوباره آنها باشد. از طرفي باخت آبي‌ها كارشان براي ادامه فصل را سخت مي‌كند و مطمئنا شاگردان ساپينتو نمي‌خواهند به اين راحتي امتياز از دست بدهند.

اصلانيان؛ دربي بدون طرفدار، هيجاني ندارد
اميرحسين اصلانيان، مهاجم اسبق پرسپوليس درباره دربي پايتخت به روزنامه اعتماد گفت: همه لطف دربي به تماشاچي‌هاست و وقتي نمي‌گذارند كه هواداران بازي را ببينند، نيمي از كيفيت بازي پايين مي‌آيد چون هيچ هيجاني نيست. از طرفي بازيكنان مدت‌هاست از بازي‌هاي رسمي دور بوده‌اند و فكر كنم خيلي سرحال نباشند و بازي صفر - صفري را ببينيم. او درباره شرايط تيم پرسپوليس گفت: بازيكن كليدي پرسپوليس يعني لوكاديا به هر دليلي رفته و دياباته هم گويا مصدوم است، پس پرسپوليس در امر گلزني خيلي مشكل دارد. به نظرم دو تيم با احتياط وارد زمين شوند و فكر كنم بازي تقريبا متعادلي را ببينيم كه احتمالا خيلي كم‌گل باشد. اين بازيكن اسبق پرسپوليس، درباره شرايط تيم رقيب هم عنوان كرد: دو تيم مانند هم هستند و بازيكنان استقلال هم در جام جهاني بازيكناني داشت و شايد شرايط بازيكناني كه در جام جهاني بودند بهتر باشد.
مهاجم اسبق قرمزها درباره شرايط استقلال و پرسپوليس در مقايسه با ساير تيم‌هاي ليگ، توضيح داد: بايد ديد اين دو تيم با كي مقايسه مي‌شوند، بقيه تيم‌ها در يك سطح هستند و تقريبا سپاهان و گل‌گهر به اين تيم‌ها نزديك هستند و مي‌توانند رقابت كنند اما اگر اوضاع ليگ بر همين منوال جلو برود، فكر كنم پايين‌ترين سطح فوتبال را داشته باشيم و الان از هند هم پايين‌تريم.او درباره دليل و راهكار اين موضوع گفت: اين موضوع از حيطه فدراسيون فوتبال خارج است و ما نمي‌توانيم از روساي فدراسيون درخواستي داشته باشيم چون از عهده آنها خارج است.اصلانيان در پاسخ به اين سوال كه برگزاري بازي‌ها بدون تماشاگر، چقدر مي‌تواند روي كيفيت ليگ اثر بگذارد، عنوان كرد: خيلي زياد، شما ببينيد تيم‌هاي پرطرفدار مانند نساجي يا تراكتور در شهرهاي خود، از نبود تماشاگر ضربه مي‌خورند. از نظر درآمدزايي هم تيم‌ها و ليگ متضرر مي‌شوند. شما تصور كنيد يك لحظه مسابقات جام جهاني بدون تماشاگر برگزار مي‌شد، اصلا كسي نگاه نمي‌كرد و اين هم همين داستان است. اين بازي در ايران و حتي آسيا پرطرفدار است و وقتي تماشاچي در ورزشگاه نباشد، كيفيت بازي پايين مي‌آيد.او درباره ستاره‌هاي دو تيم در اين بازي كه بتوانند بار تيم را به دوش بكشند، گفت: اگر لوكاديا بود مي‌شد روي او حساب كرد اما كلا بازيكناني كه در تيم ملي بودند، مي‌توانند مثمر ثمر باشند.او همچنين درباره خاطره خود از بازي در دربي پايتخت، عنوان كرد: در دربي 9 دي 1379 كه يكي از جنجالي‌ترين دربي‌ها بود، قبل از درگيري بين آقاي رافت و برومند، قرار بود من وارد زمين شوم و داشتم گرم مي‌كردم كه از سمت طرفداران خودي نارنجك زدند و پاي من مصدوم شد و نشد وارد زمين شوم. شايد اگر وارد زمين مي‌شدم آن اتفاقات نمي‌افتاد و آن بازيكن‌ها هم محروم نمي‌شدند. شايد كمي بدشانسي بود كه اين اتفاق افتاد.اصلانيان درباره اينكه آيا خودش هم در آن بازي وارد درگيري شد، افزود: اتفاقا ما سعي كرديم كه بازيكن‌ها را جدا كنيم چون جوان بوديم و بازيكن‌ها همگي از نظر سن و كسوت بالا بودند، من رفتم تا جدا كنم، حتي رضا شاهرودي كه در دربي سال 72 محروميت‌ها را در ذهن داشت، به بچه‌ها گفت درگير نشوند اما يك‌سري اتفاقات بين بازيكنان افتاد و آقاي تارتار وارد درگيري شد و سعي كرديم آن موضوع را جمع كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون